[cat] La diversitat és present a tot grup humà. Aquesta ha de ser vista com un element enriquidor i no pas com una barrera enfront l’aprenentatge. L’educació inclusiva és clau per convertir les dificultats d’afrontar un grup heterogeni, en oportunitats per aprendre uns dels altres. Aconseguir- ho no és senzill. Cal aplicar estratègies i metodologies que fomentin la interacció i que donin cabuda a les diferents capacitats, talents, motivacions.. que són presents a les aules. A la Formació Professional hi ha alumnes amb latents diferències. La via d’accés al grau, la motivació, la vida laboral, familiar, l’edat... fan que tot i la no obligatorietat dels estudis sigui necessària l’aplicació de metodologies inclusives. La cooperació de tota la comunitat educativa (docents, famílies, alumnat, orientadors, psicòlegs...) és important per aconseguir una educació de qualitat per a tothom. Amb aquest objectiu la proposta desenvolupada en el present treball combina la docència compartida (com a cooperació entre docents), el treball cooperatiu (cooperació entre iguals) i el Disseny Universal d’Aprenentatge.