[cat] El present treball s’ha realitzat amb el propòsit de promoure l’ús dels jocs de taula com un instrument al servei de l’aprenentatge dels alumnes. Posar en valor el seu potencial didàctic en el desenvolupament de les habilitats cognitives d’imaginació, creació i participació, i oferir altres opcions lúdiques que complementin a les tic, de les quals disposen i estan al seu abast. Per altra part, també s’analitza la presència generalitzada d’ús de les TIC a les aules de secundària en front de la utilització d’altres recursos com són els jocs de taula que tant han aportat culturalment i educativament. Potenciar la incorporació dels jocs de taula com un recurs educatiu més, es fa una proposta didàctica que té com a font principal la utilització d’un d’ells dins una aula. Aquesta és una adaptació del joc tan conegut per a tots, l’UNO, el qual és el vehicle principal per a l’explicació teòrica d’uns continguts musicals a ESO. El treball persegueix què l’alumnat no tan sols arribi a l’adquisició dels continguts de la matèria sinó què ho faci d’una manera divertida i atractiva, per tal de motivar a l’alumne en el seu aprenentatge i constituir un estímul més per continuar aprenent.