[cat] L’entrada de la LOMLOE ha suposat l’eliminació de la matèria d’Economia, com a ciència social, de dins l’ESO, llevant així el dret, almenys a primera vista, d’una educació econòmica per a tothom. És un fet que la societat té una visió de l'economia simplista, ja que la considera una ciència culpable de problemes com l'atur o les crisis. En concordança, el sistema educatiu -com a reflex de la societat-, ha optat per eliminar aquesta matèria de l'educació obligatòria, sense adonar-se que els instruments econòmics han fet possible, per posar només uns exemples, una educació gratuïta fins als 16 anys o la introducció de les beques que permeten fer estudis postobligatoris a molts de ciutadans, generant així igualtat d'oportunitats. És aquesta visió més àmplia i real de l’economia la que em fa creure que aquesta ciència pot aportar molt en el camí cap a un món millor. En aquest sentit, i tornant a la LOMLOE, he cregut oportú veure els canvis que suposa la nova llei com una oportunitat i no com una amenaça. Així, per elaborar la meva proposta didàctica, he decidit aprofitar-me d’un dels elements més rellevants introduïts per LOMLOE: les situacions d’aprenentatge. Aquestes, que tenen com a marc de referència els ODS de l’ONU per al 2030, permeten treballar una sèrie de valors molt propers als de l’economia col·laborativa i solidària, alhora que faciliten, mitjançant l’aprenentatge significatiu, apropar conceptes econòmics, sovint abstractes, a l’alumnat. Amb tot això, la meva proposta didàctica és una situació d’aprenentatge, a treballar interdisciplinàriament entre les matèries d’Economia, Filosofia i Català, que té com a meta final treballar els valors d’inclusió dins el primer curs de batxillerat. La proposta se centra, sobretot, en la meva especialitat, la d’Economia, on l’alumnat d’aquesta matèria haurà de resoldre un seguit de reptes mitjançant l'anàlisi dels Centres Especials d’Ocupació, de la Fundació per a persones amb discapacitat de Menorca . La proposta permet demostrar que els sabers bàsics d’Economia es poden treballar d’una forma més ètica i més humana, amb la finalitat última de despertat l’esperit crític de l’alumnat i treballar la competència ciutadana, necessària per a la construcció d’un món més just i millor.