[cat] L'educació inclusiva s'ha convertit en un repte per al sistema educatiu del nostre país. Llavors, un element clau amb el qual pot comptar el professorat per a donar resposta a la diversitat, a través d'una metodologia inclusiva, és el propi alumnat. La tutoria entre iguals pot ajudar a promoure la seva participació i convertir-ho en protagonista del seu propi aprenentatge. L’objectiu d’aquest treball és fomentar la utilització de pràctiques i metodologies inclusives basades en l'aprenentatge cooperatiu, concretament, en la tutoria entre iguals dins les aules a l’etapa de secundària. Per aconseguir-ho s'ha realitzat una revisió bibliogràfica de la literatura científica per a establir una aproximació a l'estat de la qüestió en relació amb la tutoria entre iguals. També s'han analitzat diferents programes basats en evidència científica que utilitzen aquesta metodologia per a detectar elements comuns. Finalment, s'ha dissenyat una proposta educativa per a donar a conèixer i promoure la utilització de la tutoria entre iguals al llarg de l'etapa de secundària des del departament d'orientació. Aquesta metodologia ha demostrat oferir grans beneficis, no sols en l'àmbit acadèmic, sinó també en el desenvolupament integral de l'alumnat, el clima de l'aula i el professorat, sempre que hi hagi una voluntat de canvi i una bona planificació de les interaccions.
[eng] Inclusive education has become a challenge for our country’s education system. Therefore, a key element that teachers can count on to respond to diversity, through an inclusive methodology, is the students themselves. Peer mentoring can help promote their participation and make them protagonists of their own learning. The aim of this work is to promote the use of inclusive practices and methodologies based on cooperative learning, specifically peer tutoring in secondary school classrooms. To achieve this, a bibliographical review of the scientific literature has been carried out to establish an approach to the state of the art in relation to peer tutoring. Different programmes based on scientific evidence that use this methodology have also been analysed in order to detect common elements. Finally, an educational proposal has been designed to raise awareness and promote the use of peer tutoring throughout secondary school from the guidance department. This methodology has proven to offer great benefits, not only in the academic field, but also in the overall development of the students, the classroom climate and the teaching staff, provided there is a willingness to change and good planning of interactions.