Reforç de l’expressió creativa en infants d’educació primària. Una proposta didàctica de la mà d’Yves Klein

Show simple item record

dc.contributor Capellà Simó, Pere
dc.contributor.author Loshuertos Esteva, Laura
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-02T11:59:30Z
dc.date.available 2023-10-02T11:59:30Z
dc.date.issued 2023-10-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161830
dc.description.abstract [cat] En la majoria dels infants, entorn els nou anys, apareix una crisi creativa causada per la insatisfacció que els provoquen les seves creacions artístiques. Durant aquesta etapa, l’alumnat comença a inclinar-se envers el realisme visual, però no disposa de les estratègies necessàries per assolir-lo espontàniament. De la mateixa manera, en aquesta edat es comença a construir la personalitat social de l’infant, que s’inicia en la seva presentació envers els iguals. Per aquesta raó, l’àmbit de l’educació formal ha de proporcionar-los, o bé solucions que permetin arribar als estàndards del realisme visual establerts per la cultura que els envolta, o bé alternatives que els donin l’oportunitat d’endinsar-se en l’autoconeixement a través de tècniques relacionades amb l’abstracció. Així doncs, es pren com a referència l’obra d’Yves Klein per dissenyar una proposta didàctica dirigida a l’alumnat de quart de primària (entre els 9 i 10 anys). Aquesta té l’objectiu principal de demostrar als infants la possibilitat de crear a partir de l’abstracció, valorant altres formes d’art més enllà del realisme visual. La proposta educativa presentada explora la trajectòria artística de Klein, relacionant-la amb la trajectòria artística i evolutiva pròpia de la infantesa ca
dc.description.abstract [eng] Most children aged about nine go through a creative crisis triggered by the dissatisfaction their artistic creations cause them. At that stage, pupils begin to lean towards visual realism but do not have the strategies to achieve it spontaneously. In the same way, the social personality of children begins its construction at this stage, and they start to present themselves to others. For this reason, formal education must provide them with either solutions that allow them to reach the standards of visual realism established by the surrounding culture, or alternatives that permit them to learn about themselves through abstract techniques. Therefore, the work of Yves Klein is taken as a reference to design a lesson plan aimed at fourth-grade students (between 9 and 10 years old). Its main aim is to show children the possibility of creating from abstraction, valuing other art forms beyond visual realism. The presented didactic proposal explores Klein’s artistic trajectory, relating it to the child’s artistic and developmental trajectory itself. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Yves Klein ca
dc.subject.other Didàctica de l’expressió artística ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Etapa de crisi creativa ca
dc.subject.other Didactics of artistic expression ca
dc.subject.other Primary Education ca
dc.subject.other Creative crisis stage ca
dc.title Reforç de l’expressió creativa en infants d’educació primària. Una proposta didàctica de la mà d’Yves Klein ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics