[cat] El treball analitza la funció educativa de la dramatització i el teatre en l’àmbit de
l’ensenyament secundari obligatori. Partint de la revisió prèvia de bibliografia
destacada dins d’aquest camp, fa una justificació de la tria de l’objecte
d’estudi, fixa les línies principals de la recerca i concreta la definició terminològica
dels dos conceptes clau: dramatització i teatre. A continuació, valora la posició
que ocupen dins el currículum de la secundària i elabora un marc
conceptual entorn de tres eixos principals, interconnectats entre si: l’ensenyament
de la lectura, l’aprenentatge de l’escriptura (per a la reescriptura de textos
dramatitzats) i l'ús del teatre com a eina pedagògica. Finalment elabora una
proposta pràctica seqüencial: una situació possible d’aprenentatge pensada per a
un curs de primer de l’ESO, que consisteix en la lectura i l’adaptació de les
Rondalles mallorquines, d’Antoni M. Alcover, al format dramàtic i, posteriorment,
la seva representació a l’aula a través d’una obra de microteatre. La proposta
pretén plasmar els objectius principals de la recerca exposats a l’inici del treball i
justificar la promoció del teatre dins del currículum de secundària.