[cat] Aquest pòster recull dos estudis que comproven com es poden nodrir els
museus pedagògics d'altres programes educatius, com l'Aliança Educació 360
o el currículum que ofereix la Filosofia 3/18, per tal d'orientar el canvi que
estan duent a terme els museus pedagògics. Per tant, es triangularan i
s'entrecreuaran tres temàtiques diferents alhora. Segons Hernández, un museu
pedagògic es contextualitza com «una institución social que ha de orientarse
progresivamente hacia la realidad sociocultural que nos envuelve, tomando
como referente el uso del patrimonio histórico-educativo como elemento
configurador de nuestra identidad cultural» (Hernández, 1994, p. 198, citat per
Domingo et al., 2022, p. 1388). Segons Pablo Álvarez, el museu pedagògic és
el poble on conviuen els records dels alumnes de l'escola més tradicional; la
ciutat de qui varen tenir una educació que castigava físicament i el municipi
que intenta reivindicar i valorar la professió del docent, entre d'altres (Álvarez,
2016).