L'impacte de la gamificació en la e-participació ciutadana dels joves: una panoràmica sobre l'estat de la qüestió

Show simple item record

dc.contributor Sureda García, Bernat
dc.contributor.author Orfila Tudurí, Rosario
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2024-03-08T10:59:26Z
dc.date.available 2024-03-08T10:59:26Z
dc.date.issued 2024-03-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165056
dc.description.abstract [cat] La gamificació és l’ús d’elements i tècniques de disseny de jocs en contextos que no són jocs, amb l’objectiu de motivar i comprometre les persones en la realització de tasques o activitats. En el cas de la participació e-ciutadana dels joves, la gamificació pot tenir un paper important en augmentar el seu involucrament i compromís en temes polítics i socials. En primer lloc, la gamificació pot ajudar a fer que la participació ciutadana sigui més accessible i atractiva pels joves. Els sistemes de gamificació poden utilitzar elements com ara punts, nivells, desafiaments i recompenses per motivar els joves a participar en activitats cíviques. Això pot incloure votar a eleccions, participar en debats en línia, contribuir a projectes comunitaris o compartir informació sobre temes polítics a les xarxes socials. A més a més, la gamificació pot fomentar la col·laboració i el treball en equip entre els joves. Els jocs en línia i les plataformes de participació cívica poden facilitar la feina conjunta dels joves en projectes i activitats relacionades amb la ciutadania. Això pot ajudar a construir un sentit de pertinença i compromís amb la comunitat alhora que promou habilitats socials i de treball en equip. La gamificació pot millorar també l'educació cívica dels joves. En integrar elements de jocs en programes educatius, els joves poden aprendre sobre política, govern i participació ciutadana de manera més interactiva i pràctica. Això pot augmentar el seu interès i comprensió dels temes cívics, i motivar-los a involucrar-se activament en la presa de decisions i la resolució de problemes a les seves comunitats. No obstant això, és important tenir en compte que la gamificació per si sola no garanteix una participació efectiva i significativa dels joves a la vida cívica. A més dels elements de joc, cal crear entorns i oportunitats que promoguin la participació activa, el diàleg constructiu i l'apoderament dels joves. La gamificació ha de ser utilitzada com a eina complementària i facilitadora, en comptes d'un substitut de la participació ciutadana real. ca
dc.description.abstract [eng] The gamification is the use of game design elements and techniques in non-game contexts to motivate and engage people in tasks or activities. In the case of e-participation of young citizens, gamification can play an important role in increasing their involvement and commitment to political and social issues. First, gamification can help make civic participation more accessible and attractive to young people. Gamification systems can use elements such as points, levels, challenges, and rewards to motivate young people to participate in civic activities. This can include voting in elections, participating in online debates, contributing to community projects, or sharing information about political issues on social networks. Additionally, gamification can foster collaboration and teamwork among young people. Online games and civic participation platforms can facilitate joint work on projects and activities related to citizenship. This can help build a sense of belonging and commitment to the community while promoting social and teamwork skills. Gamification can also improve the civic education of young people. By integrating game elements into educational programs, young people can learn about politics, government, and civic participation in a more interactive and practical way. This can increase their interest and understanding of civic issues and motivate them to actively engage in decision-making and problem-solving in their communities. However, it is important to note that gamification alone does not guarantee effective and meaningful participation of young people in civic life. In addition to game elements, it is necessary to create environments and opportunities that promote active participation, constructive dialogue, and empowerment of young people. Gamification should be used as a complementary and facilitating tool, rather than a substitute for real civic participation. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other participació ciutadana ca
dc.subject.other joventut ca
dc.subject.other e-participació ca
dc.subject.other educació ca
dc.subject.other inclusió ca
dc.subject.other aprenentatge ca
dc.subject.other Gamification en
dc.subject.other citizen participation en
dc.subject.other youth en
dc.subject.other e-participation en
dc.subject.other education en
dc.subject.other inclusion en
dc.subject.other learning en
dc.title L'impacte de la gamificació en la e-participació ciutadana dels joves: una panoràmica sobre l'estat de la qüestió ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics