[cat] Les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) s'han convertit en una eina imprescindible per a qualsevol persona, i indispensable dins el context educatiu. Prova d'això és la incorporació de noves assignatures com recursos digitals. Corroborant que el coneixement i ús, pertinent, de les TIC resulta ser essencial per al desenvolupament dels discents. Conceptes com Big Data o intel·ligència artificial són usats gairebé a diari dins la societat actual, i en la majoria dels casos es desconeix el seu significat. Com passa amb els Sistemes d'Informació Geogràfica, d'ara endavant SIG. Els són SIG un dels màxims exponents d'aquest fenomen. Aquests són un element clau de l'educació STEAM i molt emprat dins la disciplina de la geografia. Per aquests fets, en el següent Treball de Final de Màster es presentaran 9 situacions d'aprenentatge emprant els SIG com suport i per incorporar el contingut de l'assignatura de ciències socials a tercer d’ESO.
[spa] Las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) se han convertido en una herramienta imprescindible para cualquier persona, e indispensable dentro del contexto educativo. Prueba de esto es la incorporación de nuevas asignaturas como recursos digitales. Corroborando que el conocimiento y uso, pertinente, de las TIC resulta ser esencial para el desarrollo de los discentes. Conceptos como Big data o inteligencia artificial son usados casi a diario dentro de la sociedad actual, y en la mayoría de los casos no se conoce exactamente su significado. Como pasa con los Sistemas de Información Geográfica, de ahora en adelante SIG. Los SIG son uno de los máximos exponentes de este fenómeno. Estos son un elemento clave de la educación STEAM y muy utilizados dentro en la disciplina de geografía. Por estos hechos, en el siguiente Trabajo de Final de Máster se presentarán 9 situaciones de aprendizaje usando los SIG como soporte para incorporar el contenido de la asignatura de ciències sociales, en tercero de la ESO.
[eng] Information and Communication Technologies (ICT) have become an essential tool such as digital resources, as well as indispensable within the educational context. Proof of this is the incorporation of new subjects as digital resources. This fact corroborates that the knowledge and relevant use of ICT is essential for the development of students. Concepts such as Big Data or artificial intelligence are used almost daily in today's society, and in most cases their meaning is unknown. This is the case with Geographic Information Systems, henceforth known as GIS. GIS are one of the greatest exponents of this phenomenon. They are a key element of STEAM education and very much a part of the discipline of geography. For these reasons, the following Final Master's Thesis present 9 learning situations using GIS as a support to incorporate the content of the subject of socials sciences in the third year of ESO.