[cat] En aquest treball s’analitza com afecta l’ús dels laboratoris convencionals
i dels simuladors en línia en l’aprenentatge. Es fa necessària una proposta
capaç de millorar la motivació de l’alumnat degut a la falta d’interès que
aquests mostren en l’àmbit científic. Mitjançant una recerca bibliogràfica,
s’analitza l’aprenentatge experimental per conèixer el seu abast, com afecta a
la cooperació i a la capacitat creativa, i les metodologies actives, que generen
un clima favorable per l’aprenentatge. Es destaca la relació entre l’ús
d’aquestes metodologies en relació amb la promoció de valors en l’educació
inclusiva. Es menciona com afecta la LOMLOE i el marc social en el que s’ha
incorporat, on es detectava una necessitat de canvi cap a una educació capaç
d’atendre la diversitat i la inclusió educativa. Per avaluar i comparar els
sistemes educatius i la seua situació de cada país es pren com a referencia els
informes PISA. Entre els objectius trobem la importància de combatre
l’abandonament escolar mitjançant un suport adequat del professorat i
l’ensenyament amb un aprenentatge basat en metodologies diverses. De
manera que per fer front a l’abandonament, es tracta la motivació de l’alumnat i
es proposen estratègies per ajudar-los a mantenir-la en el temps. Per tractar
aquesta motivació, es comenta la importància del compromís del professorat,
analitzant les habilitats socials i acadèmiques de l’alumnat per ajudar-los a
autogestionar el seu interès per la Física i Química. Amb el propòsit
d’aconseguir els objectius plantejats, es proposa una activitat extraescolar en
l’àmbit de la Física i Química. En aquestes activitats, es tracta de dur a terme
les metodologies basades en un aprenentatge experimental. Finalment, es
proposen diferents maneres de combinar el treball als laboratoris convencionals
i virtuals en funció de les necessitats de cada activitat.