[eng] Music, mathematics, and physics are three disciplines that are much more interconnected than we can imagine. This paper describes the essential foundations
for understanding this threefold connection and proposes an interdisciplinary project between the subjects of Music Analysis II, Mathematics II, and Physics II in
the second year of high school, as per the current educational law (LOMLOE).
These three subjects are part of two different branches of high school: Science and Technology, and Music and Performing Arts. The project is applicable
to students from either two branches within the same institution or two different
institutions.
[cat] La música, les matemàtiques i la física són tres disciplines molt més relacionades entre si del que ens podem imaginar. En aquest treball es descriuen els fonaments necessaris per entendre aquest vincle de tres direccions i es fa una proposta de projecte interdisciplinari entre les assignatures d’Anàlisi Musical II, Matemàtiques II i Física II de segon de batxillerat, segons la llei educativa en vigor (LOMLOE). Aquestes tres matèries formen part de dues modalitats de batxillerat: Ciències i Tecnologia, i Música i Arts Escèniques. El projecte és vàlid tant entre alumnes de dues modalitats d’un mateix centre com entre alumnes de dues modalitats de dos centres diferents.