[cat] El present Treball de Fi de Màster posa sobre la taula un dels aspectes més
rellevants de l’actual societat. Pretén analitzar les diverses causes i els diferents
aspectes que intervenen en l’experiència de l’ansietat dins el context educatiu.
Centrant-se especialment en els joves que actualment es troben en la transició del
període de l’adolescència, la qual esdevé una etapa complexa en molts casos. Arran
d’aquí, es parla sobre la quantitat existent d’evidències que ens porten a prendre
consciència de la importància d’atendre l’aspecte de l’ansietat i el desgavell que ha
suposat l’augment dels casos d’aquesta en els últims anys. Per consegüent, arran
de les dades aplegades, es desenvolupa un projecte d’intervenció educativa dirigit a
l’alumnat de 4t d’ESO amb la principal intenció de prevenir i aprendre a gestionar els
símptomes de l’ansietat. El qual s’aconsegueix traçar arran d’un conjunt de 12
sessions a realitzar durant les hores de tutoria esmentades en el Pla d’Acció Tutorial
del centre. Pel que fa a la composició dels continguts i en la manera de treballar,
m’he basat en les evidències i mesures que he anat descobrint i qualificant
d’efectives durant el meu propi procés personal i professional.
[eng] This Master's Thesis addresses one of the most significant aspects of contemporary
society. Its objective is to analyze the causes and different factors involved in the
experience of anxiety within the educational setting, with a specific focus on
adolescents going through a challenging transition period. The thesis highlights the
growing evidence that emphasizes the importance of addressing anxiety and the
increasing number of cases in recent years. Based on the gathered data, an
educational intervention project is being developed to prevent and help manage
anxiety symptoms among 4th grade ESO students. This project consists of a series
of 12 sessions, integrated into the center's Tutorial Action Plan, aimed at teaching
students how to prevent and cope with anxiety. The content and approach of the
intervention are based on effective measures that have been identified through
personal and professional experiences.