[cat] L’aprenentatge de la història pot presentar dificultats davant la incomprensió
dels conceptes, continguts i fets històrics. Per això, en aquesta proposta de
treball de fi de màster es presenten un conjunt d’activitats que puguin facilitar la
seva transmissió i que siguin atraients i engrescadores per a l’alumnat.
S’establirà el cinema com a punt inicial per a l’aprenentatge de la història de la
segona meitat del segle XX. Així els films Gandhi, Invictus i Apolo 11, seran
l’element central perquè després es facin les dinàmiques i s’assoleixin els
criteris seleccionats. Es veurà com la història pot presentar-se de manera molt
més dinàmica a les aules de quart de l’ESO, donant el protagonisme als
alumnes i afavorint el seu esperit crític incitant-los a raonar.
[eng] The learning of history can present difficulties, leading to misunderstandings of
concepts, contents, or historical facts. Therefore, in this master’s thesis
proposal, a set of activities is presented that can facilitate the transmission of
knowledge in an interesting and engaging way for the students. Cinema will be
established as a starting point for learning the history of the second half of the
20th century. The movies Gandhi, Invictus, and Apollo 11 will serve as central
elements to develop activities that meet the selected criteria. The study aims to
demonstrate how history can be presented in a much more dynamic way in
ESO fourth-grade classrooms, empowering students to think critically and
reason as they take the lead in their learning process.