[cat] La diversitat està a l’ordre del dia, i encara més en l’àmbit educatiu, un espai on es
dona l’oportunitat d’incloure i respectar totes les diversitats. Tot i que les escoles
lluiten per la inclusió, encara hi queda molt per aconseguir una educació de qualitat.
Els objectius d’aquest article són, per una banda, estudiar si l’aplicació de la
docència compartida és una de les vies per poder aplicar metodologies més
inclusives dins les aules de secundària d’anglès i, per altra banda, fer una proposta
de suggeriments de millora. La investigació té lloc a un centre concertat de
Ciutadella de Menorca i hi participen activament 56 persones (2 professores i 54
alumnes). Per a l’extracció de dades s’han utilitzat dues enquestes, una destinada a
cada col·lectiu. Els resultats demostren que, per a l’alumnat, la codocència té molts
beneficis, com ara un augment del suport individualitzat i de l’aprenentatge continu,
la possibilitat de participació de tota la classe, l’augment del treball cooperatiu, entre
d’altres. Per altra banda, els resultats també demostren que per al professorat la
codocència és una eina per millorar i enriquir-se professionalment. Tanmateix,
l’estudi notifica algunes dificultats, com ara la manca de coordinació i comunicació o
la falta de temps per planificar les classes, aspectes que s’han de tenir present al
moment d’aplicar la codocència.
[eng] Diversity is very present nowadays, and even more so in the educational sector, a
space where you have the opportunity to include and respect all individuals. Schools
are facing this challenge and although they are fighting for the inclusion of all pupils
there is still a long way to go to achieve quality education. The aim of this paper is, to
study if the application of coteaching is one of the tools to apply more inclusive
methodologies in English secondary schools and, in addition, to propose
suggestions for improvement for its application. The research takes place in an
associated center in Ciutadella de Menorca with the participation of 56 educational
agents (2 teachers and 54 students). The assessment is collected using two
surveys, one for each group. Most findings suggest that co-teaching has many
benefits, such as the increase in individualized support and permanent learning, as
well as in cooperative work or the active participation of the whole class. On the
other hand, the results also show that for teachers, co-teaching is a tool for
professional improvement. However, the study reports some challenges, such as the
lack of coordination and communication or the lack of time to plan classes, aspects
to take into account when applying coteaching.