[cat] En aquest treball es vol reflexionar i fer una proposta didàctica des d'una
perspectiva teòrica i pràctica del llenguatge cinematogràfic com a un recurs
didàctic i pedagògic dins el nou currículum de Geografia i Història. Una eina
educativa amb moltes possibilitats i oportunitats, per a treballar amb l'alumnat
diferents coneixements i temàtiques amb relació d'una realitat cada vegada
més canviant i diversa. Aquest ens ofereix una sèrie de recursos per analitzar,
comprendre i interpretar diferents aspectes del món que ens envolta i els seus
nous reptes en matèria de valors, drets, pensament crític, participació i
compromís cívic. Així com un mitjà formatiu per fomentar la motivació, les
emocions, l'ensenyament-aprenentatge, el treball en grup i la cooperació, i el
desenvolupament de diferents competències de forma transversal amb els
alumnes de manera activa, inclusiva i diversa.
[eng] This work aims to reflect and make a didactic proposal from a theoretical and
practical perspective of cinematographic language as a pedagogical resource
within the new Geography and History curriculum. Cinematographic language is
an educational tool that offers many possibilities to work with students on
different knowledge topics in relation to an increasingly dynamic and diverse
reality. It presents a series of resources to analyze, understand, and interpret
different aspects of the world around us and contemporary challenges in terms
of values, rights, critical thinking, participation, and civic responsibility. Further, it
is a transversal means of teaching to promote motivation, emotions, teachinglearning, group work and cooperation, and the development of different skills
with students in an active, inclusive, and diverse way.