[cat] En els estudis d’Ensenyament i Animació Socioesportiva hi trobem que a les
sessions es duen a terme moltes activitats pràctiques relacionades amb l’esport
però hi trobem una clara diferència entre les assignatures pràctiques i les
teòriques, on les pràctiques resulten molt més atractives que les teòriques. Amb
el present estudi es cerca que els alumnes assoleixin els coneixements teòrics
mitjançant activitats pràctiques així com augmentar la motivació i el seu interès
amb l'organització d'esdeveniments esportius. Com bé es sap, a l’actualitat hi ha
milers d’esdeveniments esportius durant l’any a Mallorca i poques persones que
realment estiguin preparades per a poder organitzar-los. L’objectiu del mateix és
que els alumnes no només aprenguin a practicar certs esports sinó que també
coneguin com s’organitza un esdeveniment esportiu amb la part protocol·lària
inclosa, i amb això, obrir noves portes amb vistes al seu futur laboral. D’aquesta
manera, s'utilitzarà una metodologia activa basada amb l’aprenentatge guiat i en
l'aprenentatge per descobriment per tal de fer l’assignatura el més pràctic
possible i que resulti interessant pels alumnes. La metodologia es veurà
compaginada a la vegada amb l’ús de les noves tecnologies per a fomentar la
motivació i la participació activa dels estudiants amb vistes a assolir els
coneixements proposats.
[eng] In the Teaching and Socio-Sports Animation studies, we find that many practical
activities related to sport are carried out in the sessions, but we find a clear
difference between the practical and theoretical subjects, where the practical are
much more attractive than the theoretical. With the present study, it is sought that
students achieve theoretical knowledge through practical activities as well as
increase motivation and their interest in the organization of sporting events. As is
well known, at present there are thousands of sporting events during the year in
Mallorca and few people are really prepared to be able to organize them. The
aim of the same is for the students not only to learn to practice certain sports but
also to know how a sporting event is organized with the protocol part included,
and with this, to open new doors with a view to their future work. In this way, an
active methodology based on guided learning and discovery learning will be used
in order to make the subject as practical as possible and interesting for the
students. The methodology will be combined with the use of new technologies to
encourage the motivation and active participation of students with a view to
achieving the proposed knowledge.