[cat] En el meu treball elabor una proposta didàctica que connecta literatura i
emocions mitjançant diversos punts d’intersecció. El corpus de textos permet, en
primer lloc, una anàlisi textual i discursiva que pretén ajudar els estudiants a
entendre els mecanismes narratius i poètics per a expressar els afectes. Resulta
útil, en aquest cas, l’explicació del correlat objectiu de T.S. Eliot com a tècnica
per a evocar una resposta afectiva determinada en el lector. En segon lloc,
l’anàlisi textual dona peu a parlar sobre els sentiments, no ja sols en referència
a les estratègies per a representar-les, sinó acudint a la literatura com a lloc on
queden reflectides les concepcions i dinàmiques socials hegemòniques. En
aquest punt ens atenem a la teoria afectiva per a assenyalar el caràcter social i
construït de les emocions, de quina manera el context o fins i tot els rols de
gènere les poden determinar. Per a aquesta activitat es proposa una comparativa
de diferents fragments literaris i cinematogràfics. Finalment, es contempla un
exercici d’escriptura creativa en què els estudiants puguin explorar el camp dels
afectes i alhora enfrontar-se a la introspecció.