[cat] Als darrers anys està augmentant la presència als centres de secundària de
Balears d’alumnes amb rerefons migrant, és a dir, estrangers, que han obtingut
la nacionalitat espanyola o que almanco un dels progenitors és estranger. Tot i
que el repartiment d’aquests alumnes entre els centres educatius és desigual.
Els reptes d’una societat amb una creixent presència de persones d’origen divers
es trasllada a l’àmbit educatiu.
El present treball té com a objectius analitzar la realitat del fenomen migratori a
les Balears i el seu impacte a l’educació, explorar la utilitat de la metodologia
d’aprenentatge servei per a la inclusió per a, finalment, proposar un projecte
basat en les característiques d’un grup de 1er de Batxillerat de Ciències Socials
del centre concertat Sant Josep Obrer.
Aquesta proposta pedagògica permetrà els alumnes prestar un servei solidari a
persones del col·lectiu migrant del barri en col·laboració amb una entitat sense
ànim de lucre per viure la seva realitat. A través d’aquest servei, els alumnes
adquiriran les competències específiques relacionades amb un aprenentatge
motivador i significatiu.