[cat] L’avaluació, intervenció i inclusió de l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista
(TEA) implica un repte per a la comunitat educativa. En la darrera dècada ha
augmentat la prevalença d’aquesta condició, així com les investigacions que
tracten la temàtica i, en conseqüència, s’han proposat nombrosos models
d’intervenció. Les dificultats en la comunicació i interacció social conformen les
necessitats més significatives que poden tenir les persones amb TEA,
especialment dins l’etapa de l’adolescència. Aquesta realitat se suma a la praxi
actual dels serveis externs o equips específics de no fer intervencions directes
amb aquest perfil d’alumnat dins els centres educatius.
Per aquesta raó, el següent projecte té l’objectiu d’adaptar dos programes
d’habilitats socials existents per a millorar les habilitats socials d’alumnes amb
TEA de primer grau, als cursos de 1r i 2n d’ESO d’un centre públic d’educació
secundària. Aquest document es planteja com un estudi per fonamentar les
bases teòric-pràctiques del programa proposat, la implementació del qual es
contempla com una 2ª fase, garantint la seva eficàcia mitjançant l’avaluació de
la seva implementació.