[cat] El present Treball Final de Màster (TFM) presenta l’exemple d’una aplicació
didàctica al mòdul de Ciències Aplicades I del CFGB d’Agrojardineria i
composicions florals, gamificant i ludificant l’aula mitjançant l’ús del joc educatiu
Minecraft Education Edition.
Aquest document fa una revisió del marc teòric d'aquesta aplicació didàctica
mostrant les característiques dels CFGB en l'àmbit de normativa i alumnat, les
característiques de les TIC i la importància de la gamificació i la ludificació dins
de l’aula i, en concret, joc educatiu Minecraft Education Edition. A més, es mostra
una revisió del que s’ha fet fins ara amb Minecraft Education dins i fora de les
aules.
En aquesta proposta, s’intenta implementar la competència digital docent
mitjançant l’ús de TIC, oferir més opcions al professorat en temes de gamificació,
així com diferents opcions de treball cooperatiu en l’aula per tota mena de grups
d’alumnat tenint com a base el joc de Minecraft Education. Com a objectius
específics, l’exemple aplicat intenta assolir les competències del mòdul de
Ciències aplicades I mitjançant l’ús de la metodologia activa de la ludificació amb
el joc educatiu dins l’aula, a més de captar l’atenció i l’interès de l’alumnat
mitjançant la utilització d’un joc atractiu, fomentar el treball en equip de forma
cooperativa i oferir tècniques diferenciades d’aprenentatge i d’inclusió mitjançant
Minecraft Education dins l’aula per arribar a tot l’alumnat.
Per tal d’aconseguir aquests objectius, es mostra el desenvolupament de la
proposta aplicada durant el període de pràctiques del màster de formació del
professorat dins una aula de primer d’FP Bàsica amb 14 alumnes de l’IES Algarb,
amb l’objectiu desenvolupar i mostrar els coneixements teòrics sobre els
diferents òrgans del cos humà dins d’un món virtual.