[cat] Aquest Treball de Fi de Màster es presenta com a una proposta didàctica que tingui capacitat d’establir els conceptes principals per a poder treballar de manera fructífera amb les noves Intel·ligències Artificials conegudes com a xatbots. En conseqüència, es detectarà, gràcies a la principal literatura sobre els xatbots i l’educació, unes línies que serveixin per a extreure els efectes positius d’aquesta nova tecnologia. Com es podrà observar, cal detectar les fortaleses i les debilitats dels xatbots per a poder treballar de manera responsable i ètica amb el nostre alumnat. Finalment, la proposta didàctica mostrarà, dintre el curs de segon de batxillerat, un exemple pràctic per a poder marcar quin camí es podria seguir gràcies al treball cooperatiu emprant el bot conversacional com a una eina educativa.
[eng] This work is presented as a didactic proposal that has the capacity to establish the main concepts to be able to work fruitfully with the new Artificial Intelligences known as chatbots. Consequently, thanks to the main literature on chatbots and education, some lines will be detected that serve to extract the positive effects of this new technology. As will be seen, it is necessary to detect the strengths and weaknesses of chatbots in order to be able to work responsibly and ethically with our students. Finally, the didactic proposal will show, within the second year of baccalaureate, a practical example in order to be able to mark the path that could be followed thanks to collaborative work using chatbots as an educational tool.