[cat] Aquesta proposta didàctica té com a objectiu fomentar l'aprenentatge significatiu, l'autonomia, l'empatia i la valoració dels altres mitjançant la metodologia d'aprendre ensenyant. A través de l'assignatura d'Educació Plàstica Visual i Audiovisual a segon d'ESO, els estudiants tindran l'oportunitat d'adquirir habilitats en la tècnica del pastel i després ensenyar-la als residents de la residència de gent gran de Manacor, Mallorca. Cerquem augmentar la motivació intrínseca dels estudiants mitjançant l'exploració artística i la seva tasca com a docents. D’aquesta manera, els alumnes milloraran la seva atenció durant les classes, donat a que ho hauran d’explicar més tard a la gent gran. Aquesta metodologia potencia que els joves es sentin útils i productius, sent ells els responsables per primera vegada. Durant el desenvolupament de la metodologia es treballen la introducció a la tècnica del pastel a l'aula, la preparació per a la visita a la residència, les visites amb els residents i les reflexions. Com a conclusions destaquen els beneficis per als estudiants, com el desenvolupament d'habilitats artístiques i de comunicació, l'empatia i l'autonomia, així com els beneficis per els ancians, com l'estimulació cognitiva i emocional a través de l'art i la interacció social. L'avaluació integral de la proposta considera el progrés dels estudiants i l'impacte en els residents. L’Interès principal és el de formar adolescents compromesos i capaços de contribuir positivament a la societat mitjançant l'art i l'aprenentatge col·laboratiu.