[cat] El present Treball de Final de Màster s’enfoca amb la integració dels components didàctics i curriculars de les assignatures de Biologia i Geologia i, Física i química als cursos de 1r i 2n d’ESO. S’analitza la relació entre les competències, criteris d’avaluació i sabers bàsics que es presenten el currículum i es presenta una proposta de planificació de seqüència didàctica integrada per a 1r d’ESO i, deixant camí obert, per a la planificació de la seqüència didàctica integrada per a 2n d’ESO. Es presenten 10 SA distribuïdes en tres trimestres i se’n desenvolupa una més detalladament, promovent l’ús de metodologies actives i s’atén la diversitat a l’aula mitjançant grups heterogenis i adaptacions. L’avaluació es basa en criteris que avaluen el procés dels estudiants i es destaca la importància d’integrar els coneixements de ciències naturals dins la vida quotidiana, fomentant la consciència ambiental i hàbits saludables. El treball conclou reflexionant sobre la interdisciplinarietat i la rellevància d’integrar continguts dins el marc de l’ensenyament de les ciències.