[cat] Aquest treball té com a finalitat augmentar la qualitat de l’ensenyament de la matèria de Biologia i Geologia i millorar les competències STEM a través d’un model multidisciplinari amb la matèria de Tecnologia i Digitalització.
Per fer aquest lligam s’han analitzat tots els elements claus de la normativa educativa actual de les Illes Balears d’ambdues assignatures, al nivell de 3r d’ESO, establint les connexions més adients en funció dels Sabers Bàsics i les Competències Específiques que es volen treballar.
Amb aquesta metodologia s’han creat vuit projectes STEM, un per a cadascun dels Sabers Bàsics de l’assignatura de Biologia i Geologia. Tots ells enfocats en fomentar l’interès i la motivació de l’alumnat al camp de les ciències, les tecnologies, les enginyeries i les matemàtiques.
Aquests projectes estan plantejats de tal manera que qualsevol professor o professora pugui disposar d’ells i implementar-los sense dificultat al seu centre, ja que són adaptables i versàtils.
Dur a la pràctica els projectes i recursos descrits en el treball, implicaria una millora en les habilitats de l’alumnat en futures carreres professionals de l'àmbit de les STEM. Carreres professionals que necessiten amb urgència la incorporació de personal format en aquestes competències.