[cat] Aquest present Treball Final de Màster té la intenció de presentar una proposta
didàctica a partir de la ludificació del procés d’aprenentatge. Aprofitant la
multiculturalitat de les aules, cada vegada més present a les nostres illes, i les
oportunitats que ens ofereix la nostra ciutat de Palma, se vol explicar com era la
ciutat medieval d’època islàmica, a partir de les restes i vestigis que encara se
poden observar a dia d’avui. Per això se dissenyarà tot un conjunt d’activitats
que tenguin com a base la metodologia del joc. Aquesta és una de les que més
s’estan començant a utilitzar i a expandir, especialment gràcies a la nova
normativa educativa que s’ha aplicat a partir del darrer any, la LOMLOE. Però
com s’observarà durant el present treball, aquesta metodologia no és totalment
innovadora, ja que a Espanya s’està duent a terme des de finals del segle XIX,
de la mà del pedagog Andrés Manjón, una de les figures més importants de la
pedagogia moderna, que va potenciar el joc com a mode d’aprenentatge. Per lo
que, malgrat sigui una bona manera d’aprendre, és necessari realitzar una
crítica a la visió del joc com a una metodologia innovadora a l’actualitat.