[cat] A l'era digital en què vivim, l'accés a les xarxes socials s’ha convertit en una part integral de la vida quotidiana de les persones, especialment entre els joves i adolescents. Aquestes plataformes socials ofereixen una infinitat d'oportunitats per a la comunicació, la interacció i l'expressió personal, però també plantegen desafiaments i riscos, com el ciberbullying, la pèrdua de privadesa o el sexing. L’objectiu principal d’aquest treball és l’elaboració d’una proposta didàctica per educar en el bon ús de les xarxes socials a través de l’assignatura de música. L’estudi aprofundeix en els principals riscos als quals s’exposen els adolescents a l’hora d’utilitzar les xarxes socials. El treball està dividit en dos apartats diferenciats, per una banda el marc teòric recull aquelles problemàtiques que suposa el mal ús de les xarxes socials i, per altra banda, l’elaboració d’una proposta didàctica, contextualitzada en l’IES La Ribera però que pot ser adaptada a la realitat de diferents instituts. Amb l’aplicació d’aquesta proposta, els alumnes de primer d’ESO són educats en el bon ús de les xarxes socials alhora que treballen sabers bàsics i competències de la marèria de música.
[eng] In the digital age we live in, access to social networks has become an integral part of people's daily lives, especially among young people and teenagers. These social platforms offer endless opportunities for communication, interaction and self-expression, but they also pose challenges and risks, such as cyberbullying, loss of privacy or sexting. The main objective of this work is the development of a didactic proposal to educate in the good use of social networks through the subject of music. The study delves into the main risks to which teenagers are exposed when using social networks. The work is divided into two distinct sections, on the one hand the theoretical framework includes those problems that the misuse of social networks entails and, on the other hand, the elaboration of a didactic proposal, contextualized in the IES La Ribera but which can be adapted to the reality of different institutes. With the application of this proposal, first year ESO students are educated in the proper use of social networks while working on basic knowledge and skills in the field of music.