[cat] La proposta de creació d'espais d'aprenentatge en un institut públic de Mallorca, respon a l'evolució de les necessitats educatives en les darreres dècades. L'educació ja no es limita a les tradicionals quatre parets d'una aula, sinó que requereix espais i contextos educatius més amplis i flexibles A mesura que s'han produït canvis en la societat i l'entorn tecnològic, les estratègies d'ensenyamentaprenentatge també han evolucionat. S'ha reconegut l'impacte dels conceptes
neuroeducatius en l'aprenentatge dels estudiants, destacant la importància de l'entorn físic i emocional en el procés educatiu.
Per aquest motiu, els espais d'aprenentatge han d'adaptar-se i proporcionar
diversitat de recursos i entorns que afavoreixin l'exploració, la col·laboració i la creativitat dels estudiants. Aquesta proposta exposa àrees i contextos de treball en grup en espais exteriors de l’IES Guillem Colom Casasnovas de Sóller.
[eng] The proposal to create learning spaces in a public institute in Mallorca responds
to the evolution of educational needs in recent decades. Education is no longer
limited to the traditional four walls of a classroom but requires broader and more flexible educational spaces and contexts. As there have been social and technological changes, teaching-learning strategies have also evolved. The impact of neuroeducational concepts on student learning has been recognized, stressing the importance of the physical and emotional environment in the educational process.
For this reason, learning spaces must be adapted and provide diversity of resources and environments that encourage student exploration, collaboration,
and creativity. This proposal sets out areas and contexts of group work in the outer spaces of the IES Guillem Colom Casasnovas in Sóller.