[cat] L'anomenada “alimentació occidental” és habitual en nombroses famílies de la nostra societat. Aquest fet s'associa a múltiples patologies: desordres nutricionals com l'obesitat, malalties odontològiques, trastorns psicològics i socials. Així, l’alimentació juga un paper fonamental en la salut de les persones. Tot i que la majoria dels individus són conscients de la importància de la dieta, això no és suficient per seguir-ne una de saludable, influint en aquesta elecció factors socioculturals, familiars, docents i publicitaris. Amb la intenció de fer front a aquest estil de vida perjudicial, el present treball pretén ser un recurs totalment desenvolupat destinat als professors per poder educar en bons hàbits alimentaris als alumnes d’Educació Secundària bastantse en la piràmide alimentària, ja que en la infància i l’adolescència és el moment idoni per instaurar costums perdurables i prevenir alteracions fisiològiques. Es pretén que els alumnes relacionin els àpats saludables amb moments de qualitat, que descobreixin els beneficis que aporta cada aliment, que la seva responsabilitat individual es fomenti i sobretot, que incorporin els bons hàbits alimentaris. Per aconseguir aquests objectius es presenta una proposta d’intervenció que tindrà dos focus d’acció. D’una banda, serà necessària una transformació del centre, convertint-lo en un model dels bons hàbits. D’altra banda, s’intervindrà en algunes hores de tutoria de cada curs de l’ESO, formant part del Pla d’Acció Tutorial del centre. Així, en cada curs hi haurà un enfocament diferent per tractar els hàbits saludables alimentaris, aconseguint una continuïtat al llarg d’aquesta etapa amb la finalitat de consolidar aquestes noves rutines. Se seguiran diverses metodologies com la realització d’activitats que usen el treball cooperatiu, la gamificació, el treball multinivell, l'exposició i la implicació de les famílies. En conclusió, amb la participació activa dels alumnes, dels seus familiars i dels docents, es persegueix educar en bons hàbits alimentaris, posar-los en pràctica i avaluar-los a llarg termini.