[cat] Els trastorns alimentaris són cada vegada més freqüents en la societat, sobretot en etapes escolars, afectant una gran quantitat d'adolescents i provocant en ells
i elles grans canvis en les seves vides. Dins d'aquests trastorns s'hi troba
l'anorèxia nerviosa, que provoca pèrdues de pes significatives als qui la pateixen
i, sovint, els tractaments impliquen llargues estades hospitalàries i grans
restriccions en la seva vida, entre elles, la restricció d'activitat física.
Aquest treball de fi de màster proposa adaptar les classes d'educació física per
a estudiants amb anorèxia nerviosa mitjançant l'aprenentatge cooperatiu.
Basant-se en l'epidemiologia dels trastorns alimentaris i les recomanacions de la
Unitat de Trastorns de la Conducta Alimentària (UTCA) de l'hospital Son
Espases, es desenvolupa una metodologia que fomenta la inclusió i atén les
necessitats psicològiques dels afectats. La recerca ofereix estratègies pràctiques
per a que els docents puguin manejar adequadament les restriccions d'activitat
física i evitar la discriminació