[cat] La presència d’Internet a les nostres vides i la facilitat de que qualsevol persona
pugui editar contingut en aquesta font d’informació, ha fet que existeixi una
enorme quantitat d’informació falsa a l’abast de tothom. Aquest fet fa necessari
tenir una habilitat a l’hora de cercar, analitzar, seleccionar i processar tota
aquesta sobre-informació. Aquestes capacitats són les que als actuals
currículums d’educació s’engloben dins de la competència informacional i de
l’esperit crític. Els estudis existents que han investigat l’acompliment d’aquests
dos elements en els estudiants de Secundària i Batxillerat no són gaire positius.
El nivell mostrat pels estudiants arreu del món demostra que no tenen la
capacitat de realitzar tot el procés que hi ha entre el voler respondre una
pregunta i redactar la resposta correcta a partir de la informació present a
Internet.
És per això que en aquest treball es proposa un mètode per intentar millorar
aquest aspecte de l’educació dels alumnes de Secundària i Batxillerat. En ell es
barregen distintes formes d’ensenyament-aprenentatge, com ara aula invertida,
gamificació, lectura crítica, ús de blogs, entre d’altres.
La conclusió a la que s’arriba és que es necessita posar en pràctica aquesta
proposta en una mostra representativa per tal d’avaluar si aquesta és
adequada o no a l’hora de fomentar el desenvolupament de la competència
informacional i de l’esperit crític dels estudiants.