[cat] L’estrès és uns dels majors desafiaments que enfronten els estudiants a la seva
vida diària. Per aquest motiu, el present Treball de Fi de Màster, planteja una
proposta educativa que es centra en l’exploració de la relació de l’estrès i la salut,
amb una atenció específica en els aparells respiratori i digestiu. L’objectiu
general és que els alumnes comprenguin la relació que existeix entre l’estrès i la
salut, i dotar-los d’eines i estratègies per detectar i gestionar l’estrès de forma
efectiva en el seu dia a dia. Per a aconseguir aquest objectiu s'han establert
diverses metes específiques, incloent l'estudi dels conceptes fonamentals
d'estrès, l'anatomia i fisiologia dels aparells implicats, els efectes de l'estrès en
la salut, la promoció d'hàbits saludables com a mitjà de protecció, i l'aprenentatge
de diverses estratègies de gestió de l'estrès.
Mitjançant un enfocament integrat a base d’Aprenentatge Basat en Problemes
(ABP), el qual combina activitats pràctiques, d’investigació i de reflexió, els
alumnes s’involucren de forma activa en l'aprenentatge i la comprensió del tema.
Aquesta proposta, a part d’oferir una comprensió més profunda que té l’impacte
de l’estrès sobre els aparells respiratori i digestiu, proporciona eines per afrontar
aquesta qüestió que tant es repeteix en la vida quotidiana dels adolescents. Per
tant, es promou un entorn més saludable tant a nivell personal com col·lectiu