[cat] La imperiosa necessitat de trobar noves estratègies educatives que vetllin per
l’assoliment dels propòsits establerts des de la LOMLOE (2020) ens porta a la
recerca de tècniques com l’storytelling, que faciliten la tasca de fer de
l’aprenentatge quelcom encara més significatiu i personal. El present treball té
com a principal objectiu l’elaboració d’una proposta educativa que parteixi dels
fonaments teòrics de la narració d’històries, recollits al marc teòric, i que integri
l’storytelling dins l’aula de català per a treballar l’àmbit de la literatura des d’una
“mirada repensada i transversal”. Es tracta d’un projecte que pretén, en definitiva,
fer de la narració d’històries una “eina” al servei de l’alumnat. D’aquesta manera,
mitjançant una revisió bibliogràfica que examina els aspectes més tècnics de la
narració i algunes de les iniciatives ja dutes a terme en l’àmbit educatiu, s’elabora
una proposta per a implementar en una aula de català del segon cicle d’educació
secundària i s’adjunta un exemple de situació d’aprenentatge dissenyada sobre
la base d’aquesta
[eng] The imperative need to find new educational strategies that aim to achieve the
goals established by the LOMLOE (2020) leads us to the search for techniques
like storytelling, which are capable of making learning even more meaningful and
personal. The main objective of the present work is the elaboration of an
educational proposal that starts from the theoretical foundations of storytelling,
collected in the theoretical framework, and that integrates storytelling in the
Catalan classroom to work in the field of literature from a rethought and
transversal point of view. It is a project that aims, in short, to make storytelling a
“tool” at the service of students. Thus, by means of a bibliographical review that
examines the more technical aspects of storytelling and some of the initiatives
already carried out in the educational field, a proposal is elaborated to be
implemented in a Catalan classroom of the second cycle of secondary education
and an example of a learning situation designed on the basis of it is attached