[cat] Davant la necessitat d’incloure continguts sobre la violència masclista en
l’educació obligatòria, emfatitzant la seva rellevància en la formació integral de
l’alumnat i la seva contribució a la construcció d’una societat més igualitària,
sorgeix aquesta proposta. Aquí, a través del canvi d’enfocament promogut per
la Llei Orgànica de Modificació de la Llei Orgànica d’Educació (LOMLOE), que
reconeix la importància d’una educació inclusiva i no discriminatòria, s’afavoreix
la incorporació de temes com la violència masclista al currículum escolar.
L’ensenyament de la Geografia i la Història proporciona un marc adequat per
abordar la violència masclista al llarg del temps i en diferents contexts culturals.
Per aquest motiu, es presenta aquí una proposta didàctica dissenyada per a
l’alumnat de 4t d’ESO, que comprèn activitats centrades en l’anàlisi de casos
històrics de violència masclista i la posada en marxa d’una exposició a l’estil
museístic sota el títol: quines són les cadenes que ens subjecten? Aquest
document pretén contribuir al desenvolupament d’una educació més inclusiva i
compromesa amb l’equitat de gènere, en sintonia amb els principis i valors
promoguts per la LOMLOE, i proporcionar un exemple pràctic per a la
implementació de continguts sobre violències masclistes a l’aula de manera
cooperativa