[cat] Aquesta proposta pedagògica té com a principal objectiu implementar un
projecte d'aprenentatge basat en el servei per l’alumnat de 3r d'ESO en la
matèria de Biologia i Geologia. El projecte busca promoure un aprenentatge
profund i accessible per a tots, prestant especial atenció als/les estudiants amb
diagnòstic TDAH. El paradigma inclusiu, actualment lluita per proporcionar a
tots els/les estudiants un aprenentatge significatiu i de qualitat,
tenint presents les necessitats acadèmiques i personals d'aquells/es alumnes
que presenten dificultats. Cada vegada hi ha més alumnes amb diagnòstic
TDAH, una condició que sovint dificulta l'adquisició d'un aprenentatge
significatiu. El Disseny Universal de l'Aprenentatge és un model educatiu que
busca enderrocar les barreres existents a les aules, necessari per aconseguir
una educació equitativa. L'alumnat de 3r d'ESO, mitjançant un projecte basat
en l'aprenentatge servei, tindrà l'oportunitat de compartir amb els/les alumnes
de 6è de primària els seus coneixements sobre l'anatomia del cos humà i dels
hàbits saludables relacionats amb cada aparell i sistema.
Durant tot el curs i de forma bimensual, es realitzaran sessions en les quals
els/les estudiants de l'IES aprendran conceptes clau per desenvolupar activitats
en grup que posteriorment presentaran a manera de tallers a l'alumnat del
CEIP més proper. Durant aquestes sessions, a més del professorat de Biologia,
intervindran diferents especialistes i professionals de la salut.
D'aquesta manera, els/les alumnes de l'institut es convertiran en el centre del
seu propi aprenentatge. A més d'integrar els sabers bàsics de Biologia de 3r,
milloraran habilitats com la comunicació, la cooperació i la responsabilitat, a la
vegada que realitzen un acte de servei ajudant als/les alumnes de 6è a adoptar
una vida saludable