[cat] En la societat actual, la mort és un tema tabú i de la que sovint s’evita parlar
especialment amb els més petits, ja que es té la creença que així se’ls protegeix
de conceptes que poden ser dolorosos i traumàtics per ells.
Dintre de l’àmbit educatiu, la mort és un terme poc treballat i poc present a les
aules i no ha sigut fins als darrers anys que s’ha començat a parlar del tema de
manera incipient. Tot això implica què, no s’està preparant els nins, nines i
adolescents a entendre la mort com un fet necessari, inevitable i natural.
Però, tenint en compte que la mort és inherent a la vida, es considera fonamental
que el currículum educatiu incorpori estratègies per afrontar processos de dol i
eines per a gestionar les emocions que aquestes situacions generen.
Per aquest motiu, el següent treball elaborat a partir d’una fonamentació teòrica
de l’estat en qüestió i una revisió bibliogràfica, pretén dissenyar una proposta
d’intervenció educativa amb relació a la gestió del dol a l’aula de l’alumnat de
secundària
[eng] In today's society, death is a taboo subject and one that is often avoided,
especially with children, as it is believed that this protects them from concepts
that can be painful and traumatic for them.
Within the field of education, death is a term that is little worked on and rarely
present in classrooms and it has not been until recent years that the topic has
begun to be discussed in an incipient way. All this implies that children and
adolescents are not being prepared to understand death as a necessary,
inevitable and natural fact.
But, taking into account that death is inherent in life, it is considered fundamental
that the educational curriculum incorporates strategies to deal with mourning
processes and tools to manage the emotions that these situations generate.
5
For this reason, the following work, aims to design a proposal for an educational
intervention in relation to the management of grief in the classroom of the
students of secondary school