[cat] Aquest treball parteix d’un estat de la qüestió on es pot apreciar la importància
de la cura i l’autocura docent per a millorar el benestar emocional docent a
l’Educació Secundària Obligatòria.
Després de l’anàlisi de diferents conceptes com la cura i l’autocura docent, la
resiliència, el benestar emocional, el burnout docent i altres, la recerca mostra
programes basats en l’evidència científica sobre el benestar docent i,
paral·lelament, on es pot contextualitzar una possible proposta educativa.
Arran de les dades trobades a l’estat de la qüestió, es proposa un programa
educatiu contextualitzat en la LOMLOE i el Decret 121/2010 que regula els
plans de convivència de les Illes Balears. Sense oblidar-se del Decret 112/2006
i el Decret 39/2011 que regulen la Diversitat, la resolució del conseller
d’Educació i Formació Professional de dia 24 de maig de 2023 i la Resolució de
la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora
Educativa i del director general de Personal Docent i Centres Concertats de dia
17 de maig de 2024.
Amb la proposta de programa es pretén promoure i millorar el benestar docent
a secundària mitjançant diverses sessions informatives, reflexives i pràctiques
destinades a docents de l’educació secundària i de manera indirecta, a
l’alumnat i tota la comunitat educativa. Segons indiquen diferents fonts, la figura
d’orientació educativa és primordial per aconseguir aquest objectiu i així ho
transmet el programa. Pel que fa a l’avaluació és contínua i consta
d’instruments com rúbriques i enquestes