[cat] Ja fa anys que el canvi climàtic és un dels problemes mediambientals més
greus a què ens enfrontam, amb conseqüències devastadores tant per al medi
ambient com per a les persones. Un dels Objectius de Desenvolupament
Sostenible, l’ODS 13, és, per tant, prendre mesures urgents per combatre
aquest canvi climàtic i els seus efectes. A més, en l’ODS 4, d’educació de
qualitat, també es tracta el canvi climàtic, ja que una de les fites és garantir que
l’alumnat adquireixi els coneixements necessaris, tant teòrics com pràctics, per
promoure el desenvolupament sostenible.
En aquest sentit, l’educació ambiental és clau per conscienciar la societat, i en
els centres educatius és on pot iniciar aquesta transformació, dotant les
generacions futures amb coneixements, sensibilització i hàbits sostenibles per
afrontar el canvi climàtic.
Arran de les necessitats de millorar l’educació ambiental als centres educatius, i
concretament a l’IES Joan Alcover, a Palma, s’ha dissenyat una proposta
educativa que pot servir com a pla d’acció per a la comissió de Medi Ambient.
Aquesta, en la qual es defineixen 32 actuacions, s’ha desenvolupat a partir de
la recerca bibliogràfica i de la informació obtinguda del centre educatiu en
qüestió. D’aquesta manera, les actuacions es poden desenvolupar de manera
transversal en diferents àrees de coneixement, entre les quals es troba la
matèria de Biologia i Geologia, i amb diferents agents de la comunitat educativa
implicats