[cat] Actualment, a les aules de secundària encara trobam un model que presenta la
poesia de manera molt poc atractiva i per mitjà d’unes metodologies que
l’allunyen molt dels interessos i la realitat de l’alumnat. En aquest treball es
presenta una proposta didàctica en què s’explora la forma de revertir aquesta
situació per mitjà d’una visió oberta de la poesia i una perspectiva
interdisciplinària entre el gènere poètic i la música. Aquest canvi de
plantejament s’emmarca dins d’una voluntat transformadora que va més enllà
de l’ensenyament de la literatura. En aquesta proposta s’opta per un
aprenentatge realment competencial basat en la implicació de les intel·ligències
múltiples, que ofereix un procés educatiu global del qual l’alumne en sigui el
centre. Per mitjà de l’educació emocional, metodologies actives i una avaluació
que atengui correctament la diversitat, es pretén fer camí cap a una educació
més inclusiva que contribueixi a la formació de persones crítiques, completes,
autònomes, capacitades per fer front als reptes i les adversitats de la vida real