[cat] Actualment, un dels reptes més complexos per als docents és mantenir l'interès
i la motivació dels alumnes en les assignatures, com d’economia, que poden
semblar abstractes i llunyanes per als estudiants. En aquest context, el treball
presentat proposa una metodologia innovadora per ensenyar economia a
alumnes de primer de batxillerat, tot utilitzant l'Aprenentatge Basat en Jocs (ABJ)
i la ludificació.
A partir d’una base teòrica, es desenvolupa una proposta didàctica concreta
basada en el joc del Monopoly, adaptant les seves regles i mecàniques per tractar
temes com la renda disponible, la inflació i les polítiques monetàries i fiscals.
Aquest enfocament permet als estudiants experimentar de manera pràctica les
conseqüències d'aquestes polítiques, en un entorn de joc que fomenta la
participació activa i l'aprenentatge significatiu. Els estudiants treballaran en grups
heterogenis, tot promovent un entorn d'aprenentatge inclusiu i col·laboratiu.
Aquesta estructura assegura que tots els alumnes participin activament i es
beneficiïn de l'experiència d'aprenentatge
[eng] Currently, one of the most complex challenges for teachers is to maintain the
interest and motivation of students in subjects, such as economics, which may
seem abstract and distant for students. In this context, the work presented
proposes an innovative methodology to teach economics to students of the first
year of high school, using Games-Based Learning (ABJ) and gamification.
Based on a theoretical basis, a specific didactic proposal is developed based on
the game of Monopoly, adapting its rules and mechanics to deal with issues such
as available income, inflation, and monetary and fiscal policies. This approach
allows students to experience in a practical way the consequences of these
4
policies, in a play environment that promotes active participation and meaningful
learning. Students will work in heterogeneous groups, promoting an inclusive and
collaborative learning environment. This structure ensures that all students
actively participate and benefit from the learning experience