[cat] Aquest treball de fi de màster neix amb l'objectiu de potenciar les sortides
escolars com a eina educativa a l'assignatura de tecnologia. Les sortides poden
ser vistes com un instrument d'aproximació a la realitat professional que permet
als alumnes relacionar el currículum amb el món real, i que pot esdevenir un
instrument clau en l'aprenentatge i no només una activitat executada per
complir l'expedient.
En un primer lloc, s'analitzarà l'estat de l'art actual, examinant com s'enfoquen
les sortides pedagògiques plantejades com a una eina educativa.
En una segona part del treball, a partir de l’anàlisis del currículum de
l'assignatura de tecnologia, es propondran dues sortides pedagògiques,
acuradament escollides entre els diferents entorns industrials que tenim a l'illa
de Mallorca en funció del currículum que volem abordar en cada cas. Aquests
entorns industrials escollits han estat la depuradora EDAR 1 d’EMAYA i la
planta de cicle combinat de Son Reus d’Endesa. D'aquesta manera l'alumnat
pot establir una relació clara, directa i propera dels continguts curriculars en el
món real.
Per tal d'aprofitar aquest recurs al màxim, es plantejaran activitats abans,
durant i després de cada sortida, de manera que l'alumnat estigui al corrent
dels diferents processos que es duen a terme en les instal·lacions a visitar.
D'aquesta manera, l'alumnat coneixerà de primera mà la realitat d'un entorn
industrial concret, clau dins la seva localització i tindrà la possibilitat de comptar
amb professionals especialistes de cada instal·lació visitada que podran donar
una visió pràctica i real de cada un dels processos que es duen a terme.