[cat] Vivim en un mon globalitzat en el qual els aparells electrònics estan guanyant
cert protagonisme en les nostres vides. No podem lluitar contra aquesta realitat
i el que cal fer és adaptar-nos i aprofitar els beneficis del seu potencial. Per a ferho cal un canvi de visió i paradigma en el sistema educatiu incorporant aquest
com a eina d’aprenentatge i ensenyant els alumnes a fer-ne un ús correcte i
responsable. Això no es pot fer de cap altra manera que incloent les
metodologies actives, les quals fomenten la participació, la col·laboració i
l’aprenentatge pràctic. En fer-ho prepararem els alumnes per a reptes i situacions
del món actual i real, fent l’aprenentatge més rellevant i significatiu.
A banda d’això, atesa la situació de supervivència del català és crucial aprendre
i difondre aquesta llengua i que els alumnes se’n sentin identificats i còmodes en
fer-la servir. Fomentar el seu aprenentatge a través d’aquestes metodologies,
transformant l’enfocament i la forma de fer les coses i d’ensenyar-les, només pot
ser beneficiós perquè els alumnes adquireixin el continguts i, alhora, gaudeixin
del seu aprenentatge.
Aquest projecte parla dels conceptes de metodologies actives, aprenentatge 3.0
i aquest canvi de visió. Així com també fa una proposta didàctica per a la millora
de la competència comunicativa en els estudiants pel que fa a la llengua
catalana
[eng] We live in a globalized world where electronic devices are gaining significant
prominence in our lives. We cannot fight against this reality; instead, we must
adapt and harness the benefits of their potential. This requires a change in vision
and paradigm within the educational system, incorporating these devices as
learning tools and teaching students how to use them correctly and responsibly.
This can only be achieved by including active methodologies that promote
participation, collaboration, and practical learning. By doing so, we prepare
4
students for the challenges and situations of the current real world, making
learning more relevant and meaningful.
In addition to this, given the critical state of the Catalan language's survival, it is
crucial to learn and spread this language, ensuring that students feel identified
with and comfortable using it. Promoting its learning through these
methodologies, transforming the approach and way of doing things and teaching
them, can only be beneficial for students to acquire the content while enjoying
their learning.
This project discusses the concepts of active methodologies, learning 3.0, and
this change in vision. It also presents an educational proposal to improve the
communicative competence of students concerning the Catalan language