[cat] Davant la falta de concreció de les cures pediàtriques en el títol de formació
professional de Tècnic de Cures Auxiliars d’Infermeria (TCAI) i tenint en compte
que els que obtenguin aquest títol poden acabar incorporant-se en àmbits
laborals de pediatria, surt la necessitat d’incorporar l’aprenentatge d’aquestes
cures en el mòdul. Així, utilitzant metodologies com l’aprenentatge basat en
reptes i més concretament, la metodologia Ethazi des de Tknika, es fa una
proposta intermodular amb l’objectiu d’incorporar les cures pediàtriques en el
cicle de TCAI. Els objectius d’aquesta proposta no són altres que conèixer,
aprendre i incorporar tant les cures del pacient pediàtric, com la promoció de la
salut en aquests pacients.
El projecte intermodular està contextualitzat a l’IES Marratxí i es durà a terme
durant el segon i tercer trimestre del curs 2024-2025 mitjançant 7 fases, en les
quals es barrejaran diferents metodologies però principalment l’aprenentatge
basat en reptes i els racons. L’avaluació s’efectuarà amb diferents eines i
instruments per tal que l’alumnat sigui el centre de l’aprenentatge i es puguin
desenvolupar tant les competències tècniques com les transversals.
Com a conclusió, el que s’espera quan hagi finalitzat el projecte és el domini de
les cures pediàtriques, de forma holística i que sàpiguen fer una bona promoció
de la salut en àmbits pediàtrics. Podem trobar algunes limitacions com són la
falta de familiarització amb la metodologia Ethazi, l’entorn de l’IES o reticències
dels docents
[eng] Given the lack of specificity in pediatric care within the professional training title
of Nursing Care Technician (TCAI) and considering that those who obtain this
title may end up working in pediatric fields, there is a need to incorporate the
learning of these care practices into the module. Thus, using methodologies
such as challenge-based learning and, more specifically, the Ethazi
methodology from Tknika, an intermodular proposal is made with the aim of
incorporating pediatric care into the TCAI cycle. The goals of this proposal are
to know, learn, and incorporate both the care of pediatric patients and the
promotion of health in these patients.
The intermodular project is contextualized at IES Marratxí and will be carried
out during the second and third trimesters of the 2024-2025 school year through
7 phases, in which different methodologies will be mixed, but primarily
challenge-based learning and learning corners. The assessment will be
conducted with various tools and instruments so that the students are at the
center of the learning process and can develop both technical and transversal
skills.
In conclusion, the expectation at the end of the project is mastery of pediatric
care, ensuring these care practices are holistic and that students can effectively
promote health in pediatric settings. Some limitations we may encounter include
a lack of familiarity with the Ethazi methodology, the environment of the IES, or
resistance from the teachers