[cat] Aquest treball presenta una proposta didàctica de pla lector centrada en un
centre en concret: l’IES Sant Marçal. Per tant, aquest estudi inclou un context
actual de centre i una programació d’implementació de pla lector al centre
seleccionat. L’estudi, doncs, tracta la importància de la lectura, així com també
de crear una comunitat lectora.
La proposta es desplega al llarg d’un curs escolar i és dividida en tres trimestres.
Cada un d’aquests presenta activitats específiques per a cada període. El primer
trimestre té per objectiu connectar els estudiants amb la tradició literària i oral
mitjançant l’anàlisi i la representació a un centre d’Educació Primària de les
rondalles mallorquines. El segon trimestre es centra en la festivitat de Sant Jordi.
Aleshores, la intenció principal és apropar els alumnes al gènere poètic i crear
punts de llibre amb versos poètics. Finalment, el tercer trimestre busca fomentar
l’apreciació pel teatre, de manera que l’alumnat veurà una representació teatral
al Teatre Principal de Palma.
En resum, aquest TFM ofereix una solució per potenciar les habilitats
lingüístiques, però sobretot les destreses lectores dels alumnes d’ESO de l’IES
Sant Marçal. Amb aquesta proposta, l’alumnat enriquirà la seva experiència
educativa i fomentarà l’hàbit lector dels estudiants
[eng] The present work presents a didactic proposal of the Reading Plan for a particular
high school: IES Sant Marçal, which implies this study provides context
information about the high school, together with a set of guidelines –an
implementation programme– for this educational center. Thus, this study
highlights the importance of reading, as well as that of creating a reading
community.
The proposal is rolled out over the course of a school year and is divided into
three terms. Each of these terms presents specific activities for each period. The
objective of the first term is to connect students with the literary and oral tradition
through the analysis and performance of Mallorcan folktales at a Primary
Education center. The second term focuses on the celebration of Sant Jordi.
Therefore, the main intention is to bring students closer to the poetic genre and
create bookmarks with poetic verses. Finally, the third term aims to foster an
appreciation for theater, with students attending a theatrical performance at the
Teatre Principal in Palma.
In short, this Master’s Thesis offers a solution to promote students’ linguistic
abilities, most particularly those related to their reading skills. With this proposal,
students will enrich their educational experience and promote the reading habit
among them