[cat] En aquest treball es pretén dur a terme una anàlisi de la metodologia de l’escape
room com a forma d’avaluació de l’aprenentatge a l’assignatura de filosofia de
primer de batxillerat a fi de demostrar que és una forma adequada d’avaluació de
l’aprenentatge de l’alumnat. Per dur a terme aquest treball, s’aprofundeix en els
conceptes de gamificació, aprenentatge basat en jocs i l’escape room a fi
d’examinar els seus punts forts i punts febles. Finalment, es presenta una proposta
didàctica per a treballar els continguts relacionats amb les teories ètiques i els drets
humans que formen part de l’apartat “L’acció humana: filosofia ètica i política” del
currículum de la matèria a les Illes Balears, així com dues rúbriques per avaluar tant
l’alumnat com el disseny de l’activitat
[eng] In this work it is intended to carry out an analysis of the methodology of the escape
room as a form of assessment of learning in the first year philosophy subject in order
to demonstrate that it is an appropriate form of assessment of student learning. To
carry out this work, the concepts of gamification, game-based learning and escape
room in order to examine their strengths and weaknesses. Finally, a didactic
proposal is presented to work on the content related to ethical theories and human
rights that are part of the "Human action: ethical and political philosophy" section of
the subject's curriculum in the Balearic Islands, as well as two rubrics to evaluate
both the students and the design of the activit