[cat] Aquest treball de final de màster presenta una proposta per desenvolupar dos
itineraris didàctics a la ciutat d'Inca, destinats a estudiants de 4t d'ESO i 2n de
Batxillerat. Els itineraris tenen com a objectiu explorar els esdeveniments i
conseqüències locals dels anys '30 i de la Guerra Civil Espanyola. Aquesta iniciativa
pretén proporcionar una comprensió profunda dels impactes socials, polítics i culturals
de la guerra, tant a nivell local com nacional. A través de l'exploració de llocs històrics
significatius i la interacció directa amb fonts d'arxiu i testimonis visuals, els estudiants
podran veure i sentir la història de manera vívida, consolidant els seus coneixements
teòrics amb experiències pràctiques. Aquesta metodologia fomenta l'aprenentatge
actiu i una comprensió crítica dels efectes de la guerra en les comunitats locals,
preparant els estudiants per a ser ciutadans informats i reflexius
[eng] This master's thesis presents a proposal for developing two educational
itineraries in the city of Inca, intended for 4th ESO and 2nd Baccalaureate students.
The itineraries aim to explore the local events and consequences of the 1930s and
the Spanish Civil War. This initiative seeks to provide a deep understanding of the
social, political, and cultural impacts of the war, both locally and nationally. Through
the exploration of significant historical sites and direct interaction with archival sources
and visual testimonies, students can vividly see and feel the history, consolidating their
theoretical knowledge with practical experiences. This methodology promotes active
learning and a critical understanding of the war's effects on local communities,
preparing students to be informed and reflective citizens