[spa] El siguiente trabajo plantea una propuesta didáctica para atender a las
necesidades individuales de los estudiantes y promover un aprendizaje inclusivo
y significativo dentro del aula de ESO. Se indaga en el marco teórico y legal para
dar lugar a nuevas metodologías de trabajo del docente que escapen del
paradigma actual de la educación. El trabajo explora la aplicación de estrategias
diferenciadas y recursos adaptados a los distintos niveles de los estudiantes que
fomenten y mejoren su aprendizaje y motivación por la asignatura de Física y
Química. Este planteamiento se denominará estrategia multinivel a lo largo de
este trabajo.
La finalidad del presente trabajo es contribuir a una enseñanza equitativa
en el área de ciencias, planteando propuestas que permitan a los estudiantes
recibir una educación adaptada, siguiendo los diferentes niveles de la Taxonomía
revisada de Bloom, que promueve la evolución individual del alumno para
desarrollar su máximo potencial
[cat] El següent treball planteja una proposta didàctica per atendre les
necessitats individuals dels estudiants i promoure un aprenentatge inclusiu i
significatiu. S’indaga en el marc teòric i legal per donar lloc a noves metodologies
de treball del docent que escapin al paradigma actual de l’educació. El treball
explora l’aplicació d’estratègies diferenciades i recursos adaptats als diferents
nivells dels estudiants que fomentin i millorin el seu aprenentatge i motivació per
l’assignatura de Física i Química. Aquest plantejament es denominarà estrategia
multinivel al llarg d’aquest treball.
La finalitat del treball és contribuir a un ensenyament equitatiu en l’àrea de
ciències, plantejant propostes que permetin als estudiants rebre una educació
adaptada, seguint els diferents nivells de la Taxonomia de Bloom, que promou
l’evolució individual de l’alumne per a desenvolupar el seu màxim potencial.