[cat] Aquest treball se centra en la implementació de la batucada com a eina
pedagògica en la matèria de 1r de Batxillerat de Llenguatge i Pràctica Musical.
L'objectiu principal és dissenyar una proposta didàctica basada en la utilització
de la batucada per millorar el sentiment de pertinença al grup i a l’institut, a partir
d’un projecte col·laboratiu que afavoreixi la motivació i el desenvolupament
personal, social, acadèmic i professional dels alumnes. La finalitat d’aquesta
proposta és demostrar que la batucada pot ser una estratègia útil i enriquidora
per a la consolidació de la base teòrica musical necessària per avançar cap a
propostes més competencials en el batxillerat artístic, i per contribuir a una
experiència d'aprenentatge més dinàmica i integradora. La metodologia aplicada
de cinc fases, ha permès arribar a les conclusions que la batucada ha estat
efectiva en augmentar el sentiment de pertinença dels alumnes, per millorar la
cohesió, les competències de la matèria de Llenguatge i Pràctica Musical, la
cooperació i la seva comunicació dins del grup
[eng] This study focuses on the implementation of batucada as a pedagogical tool in
the 1st-year Baccalaureate course of Language and Musical Practice. The main
objective is to design an educational proposal based on the use of batucada to
enhance the students' sense of belonging to the group and the institution, through
a collaborative project that promotes motivation and personal, social, academic,
and professional development. The aim of this proposal is to demonstrate that
batucada can be a useful and enriching tool for consolidating the necessary
musical theoretical foundation to advance towards more competency-based
proposals in the artistic baccalaureate, and to contribute to a more dynamic and
integrative learning experience. The applied methodology, divided into five
phases, has led to the conclusion that batucada has been effective in increasing
students' sense of belonging, improving cohesion, competencies in Language
and Musical Practice, cooperation, and communication within the group