[cat] L’objectiu del següent treball és tractar la prevenció de l’abandonament escolar
prematur i l’absentisme des de la meva àrea acadèmica.
Per aconseguir la presència absoluta dels alumnes s’ha de fer un treball amb
tota la comunitat educativa, però des de la particularitat de la meva assignatura,
Llengua Catalana i Literatura, també es pot aconseguir fer avanços. La meva
proposta parteix de la meva àrea de coneixement, fent propostes que tenen
com a base la gamificació i el treball cooperatiu, i fent sentir a l’alumnat que
l’après realment té una utilitat i funcionalitat.
El centre on he realitzat pràctiques del màster en Formació del Professorat,
l’IES Son Cladera, servirà d’escenari per fer la proposta del treball. Sovint, els
alumnes del centre, tendeixen a abandonar la vida educativa abans d’acabar
l’educació obligatòria secundària. Per aquesta raó, una bona manera de
mantenir-los el temps més gran assistint a classe és aplicant tècniques per
crear vincles amb ells, mantenir-los motivats i fer feina dia a dia amb la família.
A més, aquesta implicació s’ha d’iniciar en els primers cursos d’ESO, ja que
dur-la a terme una vegada superats aquests dos cursos, podria fer que ja no fos
efectiva i ens podríem trobar amb alumnes completament desvinculats amb la
comunitat educativa i amb la vida acadèmica, a més d’estar força desmotivats i
desinteressats pels estudis.