[cat] Aquest treball analitza els beneficis educatius dels jocs i l'aprenentatge basat en
videojocs. Concretament es presenta una proposta educativa que aprofundeix
en l'efectivitat d'un videojoc molt popular anomenat Minecraft a l'aula. En gran
part, mitjançant entrevistes amb educadors que ja utilitzen el joc a classe com a
eina opcional o complementària i demanant als participants que comparteixin les
seves idees sobre experiències amb videojocs.
Els resultats suggereixen que Minecraft es posiciona com una excel·lent eina
per fomentar la creativitat dels estudiants, facilitar la col·laboració a classe,
permetre l'ensenyament transversal, atendre algunes de les necessitats de
diversos estudiants i poden tenir fins i tot valors terapèutics per als alumnes amb
dificultats d'aprenentatge.
No obstant això, la introducció de Minecraft a l'aula pot ser una tasca difícil
perquè implica una inversió en dispositius, coneixements tecnològics i acords del
personal directiu dels centres, la qual cosa pot impedir que certes escoles arribin
a utilitzar Minecraft a les seves classes. A més, els docents interessats a
implementar Minecraft a les seves escoles han de mantenir un aprenentatge
guiat per l’ensenyament als estudiants i basat en jocs, de manera que hi hagi
l’entorn més adient per tal de rebre tots els beneficis de l'aula basada en
Minecraft.
En qualsevol cas, combinar entreteniment, tecnologia i educació és una de les
millors eines de motivació a disposició de l’alumne i del professorat.