[cat] Actualment, els trastorns de la conducta alimentària (TCA) representen una
preocupant realitat entre els adolescents, i és imprescindible crear consciència
sobre aquesta problemàtica a l'entorn escolar. El present Treball de Final de
Màster planteja una proposta educativa que té l’objectiu de conscienciar i
prevenir casos de TCA a partir del foment d’un estil de vida saludable i el
desenvolupament de les habilitats emocionals, reduint l’estigma existent al
voltant d’aquest tipus de trastorns. El projecte es proposa des de l’assignatura
de Biologia i Geologia al curs de 3r d’ESO, i contempla el treball cooperatiu entre
iguals com a eina per assolir l’aprenentatge significatiu dels alumnes.
Concretament planteja, després d’una fase de contextualització, una etapa de
desenvolupament d’activitats i dinàmiques per fomentar valors i actituds
personals de forma crítica, que ve seguida d’una etapa de síntesi. A més, inclou
una sessió enfocada a la presa de consciència i sensibilització de les famílies
envers aspectes importants per a la prevenció d’aquests trastorns. L’avaluació
del projecte pretén valorar l’evolució en el procés d’aprenentatge dels alumnes,
tant per part d’ells mateixos com del docent, així com l’eficàcia del projecte
dissenyat per poder millorar-lo de cara al futur.